Jak opracować folder reklamowy, by spełniał swoje funkcje marketingowe?

drukowanie folderów reklamowych

Dobrze przygotowany folder reklamowy powinien nie tylko świetnie wyglądać, ale i dostarczać praktyczne informacje, a docelowo zwiększać sprzedaż oraz budować pozytywne relacje z klientem. Na co zwrócić uwagę przy jego projektowaniu, nie idąc na kompromisy ani w kwestii estetyki, ani merytoryki.

Cechy dobrego folderu reklamowego

Choć znaczna część reklamy przeniosła się do Internetu, wiele osób cały czas docenia tradycyjne materiały drukowane: możemy je spotkać restauracjach, hotelach, specjalistycznych sklepach, szkołach języków obcych - wszędzie tam, gdzie klienci chcą spójnej i precyzyjnej informacji w atrakcyjnej formie. Zalew informacji z sieci, które ciągle konkurują o naszą uwagę, sprawia, że papierowy folder reklamowy będzie miłym i skutecznym materiałem marketingowym dla firmy.

Projektując folder reklamowy, ustalmy kto jest naszym odbiorcą. Inaczej będziemy go projektować, gdy kierujemy nasze produkty do dwudziestolatków, inaczej myśląc o młodych małżeństwach, a w jeszcze inny sposób pasjonatach motoryzacji czy osoby poszukujące towarów luksusowych. To, jaką grupę docelową wybierzemy, będzie wpływało na kolorystykę, dobór zdjęć i stosowanych czcionek.

Warto zadbać o warstwę informacyjną. Komunikaty i zdjęcia powinny być konkretne, profesjonalne i dobrze opisywać nasze produkty i usługi. Przygotowując teksty, warto pomyśleć o emocjach, jakie chcemy, by wywoływał kontakt z naszym przedsiębiorstwem: ciekawostki, historia, wyróżniki - wszystko to sprawdza się  doskonale.

Należy również hierarchizować informacje: odróżniać tytuły od treści paragrafów czy informacji kontaktowych.

W folderach skierowanych do bardziej wymagających odbiorców warto zadbać o efektowny papier. Złocenia, srebrzenia, papier czerpany - to wszystko wzmacnia pozytywne wrażenie kontaktu z naszymi produktami i usługami.

Wróć do bloga

Google
Dane do Mapy ©2022 Google
Dane do Mapy ©2022 Google